آب دوغ خیار چه فایده هایی دارد
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
آب دوغ خیار چه فایده هایی دارد
تاریخ : یک شنبه 3 آذر 1392
نویسنده : RmZiRn
نان و پنیر و هندوانه، نان و پنیر و انگور، آب دوغ خیار و ماست و خیار از غذاهایی است که به حرارت طبخ نیازی ندارد، طبع خنکی دارد، زود حاضر می شود و خیلی از خانواده ها در وعده شام که باید غذای ساده تری بخورند از آن استفاده می کنند.
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : 12173
آب دوغ خیار چه فایده هایی دارد
آب دوغ خیار چه فایده هایی دارد

به گزارش قشم دیلی از سایت شبکه خبر، وقتی هوا گرم می شود خوردن غذاهای ساده و سبک حاضری هم دلچسب تر می شود. این غذای سالم خودمانی، نه عوارض گوارشی دارد، نه ضرری به قلب می رساند و نه در میانه شب نفس ما را در سینه حبس می کند.

تازه حسن دیگری هم دارد و آن این که بعد از یک خواب شیرین شبانه، صبح گرسنه از خواب بلند می شویم و با اشتها به دورهمان سفره پرمهر می نشینیم. بنابراین برای آن که از مزیت های یک غذای سبک حاضری بیشترین نفع را ببرید به شما آب دوغ خیار را پیشنهاد می کنیم.

آب دوغ خیار اشتها را باز می کند

آب دوغ خیارغذایی ساده، سالم و سبک است که براحتی هضم می شود و به علت طبع خنکی که دارد، عطش را رفع می کند و از خستگی و رخوت ناشی از گرمی هوا می کاهد.

به موجب آن که در تهیه این غذای حاضری مواد مغذی متعددی به کار رفته در وعده ناهار یا شام می تواند انرژی از دست رفته شما را تامین کند.

این غذا از ترکیب ماست یا دوغ، خیار رنده شده یا نگینی، گردو و کشمش، انواعی از سبزی های تازه معطر همچون ریحان، ترخون، نعنا و تربچه به همراه یخ و نان تهیه می شود. البته برخی خانواده‌ها از خامه نیز در این غذا استفاده می‌كنند.

این غذا به علت داشتن ماست، تامین‌كننده كلسیم و پروتئین بدن است و به دلیل دارا بودن منیزیم، مصرف آن در وعده شام می‌تواند به رفع بی‌خوابی‌های شبانه كمك كند. افراد با فشارخون بالا یا افرادی كه طبع گرم و كبد تنبلی دارند بهتر است در این غذا از ماست یا دوغ ترش استفاده كنند. همچنین خیار این غذا، خنك‌كننده است و شدیدترین عطش‌ها را فرو می‌نشاند.

كشمش و گردوی آن بهترین گزینه برای مزه‌دار كردن این غذاست و داروی رشد هوشی كودكان و نیرودهنده سالمندان است.

سبزی‌های به كار رفته در آن همچون نعنا بادشكن، تربچه ضدعفونی‌كننده دستگاه گوارش، ریحان آرامبخش و مسكن و ترخون اشتهاآور و مقوی اعصاب است و چون فیبر فراوانی دارد، ملین است و به رفع یبوست و التیام هموروئید (بواسیر) كمك می‌كند.

بهتر است این غذا را در ظروف سفالی لعاب‌دار (سرامیكی) تهیه كرده و با نعنا و شوید و گلبرگ‌های خشك‌شده گل‌محمدی تزیین كنید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409